Poradniki i instrukcje.

Jak przygotować się
Czy to Twój pierwszy raz ? Pamiętaj o różnicach i zasadach przy spotkaniach zdalnych.
Małe grupy
Spotkanie przy kawie i ciastku czy narada Zarządu niewielkiej firmy. Dlaczego nie ?
Średnie grupy
Aby spotkanie było efektywne musisz już wprowadzić pewne zasady i ograniczenia.
Duże spotkania
Na takich spotkaniach nie ma już kompromisów. Brak ograniczeń to pewna katastrofa.
Duże spotkania to duży porządek.

Na takich spotkaniach nie ma już kompromisów. Brak ograniczeń to katastrofa.

Duże spotkania, to te powyżej 50 uczestników.
Przy konferencjach, szkoleniach czy webinariach z taką lilczbą użytkowników bezwzględnie wymagane jest już ustalenie zasad oraz korzystanie z ograniczeń. Możliwe narzędzia i ograniczenia zostały opisane przy okazji małych i średnich grup uczestników. W wypadku dużych grup należy je po prostu stosować w większym zakresie.

Korzystaj z pomocy moderatora i czatu publicznego.
Moderator - to użytkownik o szczególnych uprawnieniach. Są one bliskie uprawnieniom prelegenta.
Jego rolą jest wspieranie prowadzącego lub prowadzących w sprawnym przebiegu konferencji lub szkolenia. Może on np. zajmować się dyscyplinowaniem uczestników i stosowaniem ograniczeń omówionych w poradniku dla konferencji średniej wielkości. Dobrą praktyką jest też prowadzenie przez moderatora czatu publicznego, przez który uczestnicy spotkania zadają pytania, a moderator na nie odpowiada lub przekazuje je prelegentowi.

Używaj dodatkowych funkcji aby uatrakcyjnić prelekcję lub szkolenie.
Przy dużych wideokonferencjach warto jest je uatrakcyjnić poprzez używanie funkcji dostępnych w systemie Comeleon.
Wspólne notatki, to dobre miejsce, w którym można umieścić agendę spotkania lub komunikaty organizacyjne dla uczestników. Można je aktualizować zależnie od bieżących potrzeb.

Z kolei ankiety są doskonałym elementem uatrakcyjniającym konferencję, ponieważ mogą być nie tylko źródłem przydatnych informacji dla prowadzącego (np. ocena konferencji), ale przede wszystkim angażują uczestników, wymuszając aktywny udział.
Zarówno wspólne notatki, jak i ankiety mogą być obsługiwane przez moderatora, co pozwala prowadzącemu skupić się na samej prelekcji czy wykładzie.

Używaj słuchawek i mikrofonu nagłownego.
Zachęcamy, głównie prelegentów, do używania nagłownych zestawów słuchawkowych z mikrofonem na wysięgniku. Szczególnie polecane są wersje ze słuchawką z jednej strony. Taki zestaw pozwala na kontakt z otoczeniem (np. ze wspierającym moderatorem, jeśli pracuje w tym samym pomieszczeniu) a jednocześnie zapewnia dobry odsłuch.
Mikrofon na wysięgniku powoduje, że głos prelegenta dociera do uczestników wyraźnie i bez wyciszeń spowodowanych ruchami głowy, czy np. sięganiem po dokumenty.